LET OP: Kaartjes met foliedruk (bijvoorbeeld gouden folie) of gedrukt op metallic (parelmoer) papier kunnen niet gescand worden! Een scan van metallic/folie wordt door de weerkaatsing van het licht op de scanner zwart. In dit geval kan ik dus alleen werken met een origineel bestand van de ontwerper, óf een link naar het kaartje op de website van de maker. Ook kaartjes met touwtjes, strikjes en andere losse onderdelen zijn niet mooi te scannen.

Het allerbeste eindresultaat krijg je als je een drukklaar, digitaal bestand van de drukker/ontwerper van het kaartje kunt aanleveren. 
Vraag hiervoor naar het originele drukbestand in hoge resolutie, óf (nog beter-) een PDF van het kaartje waarin de onderdelen los geselecteerd kunnen worden. Helaas sturen de ontwerpers vaak toch een lage resolutie afbeelding. In dat geval zal ik je vragen om een link naar het kaartje op de website van de maker sturen, ik zal je dit dan laten weten als antwoord op het gestuurde bestand.

95% van de zelf gescande bestanden die de klanten ons sturen zijn NIET van de juiste kwaliteit.
Daarom is het echt beter om een digitaal bestand van de ontwerper te sturen. Als je het kaartje toch zelf wil scannen dien je het op hoge resolutie in te scannen. Wij kunnen niet werken met foto’s van het geboortekaartje. Dit omdat een foto altijd van uit een bepaalde hoek wordt genomen; dat geeft schaduw, vertekende kleuren en vervormde beelden. Het resultaat zal niet zo mooi kunnen worden als bij een gescand kaartje. Voor het ontwerp hebben we echt een gescand bestand nodig met een hoge resolutie (300 dpi). 

Oorzaken lage kwaliteit afbeelding: 
    • Het kaartje is verkeerd ingescand (met te weinig pixels - het moet minstens 300 dpi zijn, je vindt dit bij instellingen als je scant).
    • De scanner die je gebruikt is verouderd of van mindere kwaliteit
    • Het is een afbeelding van internet afgehaald (dit zijn meestal lage resolutie afbeeldingen).
    • Het is een digitale proef van het kaartje (dit zijn altijd lage resolutie afbeeldingen).

Kaartje liever niet per post ivm veel kwaliteitsverlies.
Mocht dit alles echt niet lukken, dan kun je eventueel het kaartje per post sturen. Echter, let wel dat een scan van het kaartje altijd zal zorgen voor redelijk wat kwaliteitsverlies, ook als ik de scan maak. Omdat ik graag een zo mooi mogelijk ontwerp voor je wil maken wil ik dit eigenlijk liever niet, alleen als er echt niets anders mogelijk is. Ik wil je daarom vragen alvorens het kaartje per post te sturen je best te doen om aan een goed digitaal bestand te komen of de link naar het kaartje te sturen, zodat ik een zo mooi mogelijk product voor je kan maken. 

Voor het sturen van het kaartje per post rekenen ik een bedrag van € 12,50 extra ivm de extra werkzaamheden die dit met zich meebrengt. Stuur het geboortekaartje, onder vermelding van het ordernummer (op een apart briefje in de envelop) naar:

Studio Jitske - Geboortekaartje bestelling
Demertstraat 103
6227 ap  MAASTRICHT
Nederland

© 2015 - 2024 studiojitske.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel